Не, ООН никога не е съобщавал, че Китай има „масови интернирани лагери“ за мюсюлмани-уйгури

Очевидната лъжа от кухнята на Вашингтон, която просто няма да умре

Искът се основава на твърдения без източници от двама независими членове на комисията, финансирани от САЩ облекла и сенчеста опозиционна група

Многобройни големи медии, от Ройтерс до The Intercept, твърдят, че ООН има доклади, че китайското правителство задържа до 1 милион мюсюлмани-уйгури в „интернирани лагери“. Но внимателното проучване на тези новини и на доказателствата зад тях - или липсата им - показва, че извънредното твърдение просто не е вярно.

Говорител от Службата на Върховния комисар по правата на човека (OHCHR) на ООН потвърди в изявление до Grayzone, че твърдението за китайски „лагери“ не е направено от ООН, а по-скоро от член на независима комисия, която не говори за ООН като цяло.

Този член се оказа единственият американец в комитета и един, който няма опит в стипендии или изследвания за Китай.

Нещо повече, това обвинение се основава на докладите на китайската опозиционна група, която получава финансиране от чужди правителства и е тясно свързана с проамерикански активисти в изгнание.

Има многобройни съобщения за дискриминация срещу уйгурски мюсюлмани в Китай. Въпреки това, информацията за лагерите, съдържащи един милион затворници, произхожда почти изключително от медии и организации, финансирани и въоръжени от американското правителство, за да се засили пекинът.

БЛАТАНТНА ФАЛША, ВЪВЕДЕНА ОТ РОЙТЪРС И ПРЕДЛОЖЕНА ПО ОСНОВНИ МЕДИИ

На 10 август Комитетът на ООН за премахване на расовата дискриминация проведе своя редовен преглед на спазването от страна на Китай на Международната конвенция за премахване на всички форми на расова дискриминация. Прегледът, който се провежда периодично за всички 179 страни по конвенцията, предизвика безумен отговор от западната корпоративна преса - един, който е еднакво подвеждащ.

В деня на прегледа, Ройтерс публикува доклад с експлозивно заглавие: „ООН казва, че има достоверни съобщения, че Китай държи милиони уйгури в тайни лагери“.

Искът беше възпроизведен трескаво от медии като The New York Times и The Washington Post, за да денонсират Китай и да призоват за международни действия.

Дори ПресечкатаМехди Хасан издаде задъханото заглавие: „Един милион мюсюлмански уйгури са задържани от Китай, казва ООН. Къде е глобалното възмущение? "

Впечатлението на читателите беше, че ООН е провела разследване и е повдигнала официално и колективно подобни обвинения срещу Китай. Всъщност ООН не беше направила подобно нещо.

Заглавието на доклада на Ройтерс приписва своята взривоопасна претенция на ООН; въпреки това основната част на статията я приписва просто на Комитета на ООН за премахване на расовата дискриминация. И официалният уебсайт на този комитет ясно показва, че той е „орган на независим експерти “, а не служители на ООН.

Нещо повече, поглед към Официалното съобщение на OHCHR на представянето на доклада на комисията показа, че единственото споменаване на предполагаемите „лагери за превъзпитание“ в Китай е направено от единствения му американски член, Гей Макдугъл. Тогава това твърдение беше повторено от член на Мавритания, Йемхелхе Монетен двор Мохамед.

По време на редовния преглед на комитета на Китай, Макдугал коментира, че е „дълбоко загрижена“ от „достоверни доклади“, твърдящи масови задържания на милиони уйгурски мюсюлмански малцинства в „интернационни лагери“.

Най- Асошиейтед прес съобщи, че Макдугал „не е посочила източник за тази информация в своите забележки по време на изслушването“. (Обърнете внимание, че заглавието на новинарския канал на АП е много по-слабо от това на Ройтерс: „Засегнатият панел на ООН при докладвано китайско задържане на уйгури.“)

Видеото от сесията потвърждава, че Макдугъл не е предоставила източник, за да подкрепи забележителното си твърдение.

Това означава, че един американски член на независим орган на ООН направи провокативно твърдение, че Китай интернира 1 милион мюсюлмани, но не успя да предостави нито един посочен източник. И Ройтерс и западните корпоративни медии така или иначе се кандидатираха, приписвайки необоснованите твърдения на един американски индивид на ООН като цяло.

В имейл до проекта Grayzone говорителят на OHCHR Джулия Гроневет потвърди, че CERD не е представител на ООН като цяло. „Вие сте прав, че Комитетът за премахване на расовата дискриминация е независим орган“, пише Гронневет. „Цитираните коментари бяха направени по време на публични сесии на Комитета, когато членовете преглеждаха държавите-страни.“

По този начин OHCHR имплицитно признава, че коментарите на McDougall, самотният американски член на независима комисия, не са представителни за нито една констатация от ООН като цяло. Докладът на Ройтерс е просто фалшив.

„ВЕРОЯТНИ ДОКЛАДИ“ ОТ ОПОЗИЦИОННА ГРУПА, ФИНАНСИРАНА ОТ ПРАВИТЕЛСТВОТО С НУЛА ПРОЗРАЧНОСТ

В допълнение към това безотговорно погрешно отчитане, Ройтерс и други западни агенции се опитаха да попълнят пропуските, оставени от Макдугал, позовавайки се на доклади, направени от така наречената „активистка група“ от мрежата на китайските защитници на правата на човека (CHRD). Удобно изпуснато от историята е, че седалището на тази организация е във Вашингтон, окръг Колумбия.

CHRD, която получава стотици хиляди долари финансиране от неназовани правителства, се застъпва на пълен работен ден срещу китайското правителство и прекарва години в кампания от името на крайнодесни опозиционни фигури.

CHRD изобщо не е прозрачен относно своето финансиране или персонал. Неговата годишен доклади съдържат бележки, в които се казва: „Този ​​доклад е изготвен с финансовата подкрепа на щедри дарители.“ Но донорите никога не са посочени.

Публично достъпните 990 формуляри за подаване на данъчни данъци, прегледани от Grayzone, показват, че организацията се финансира значително от държавни субсидии. Всъщност през 2015 г. почти всички приходи на организацията идват от държавни субсидии.

CHRD 2015 г. форма 990 разкрива, че $ 819,553 от приходите от $ 820,023 99.94 през тази година (395%) идват от държавни субсидии. Мизерните 75 долара идват от инвестиции, а други XNUMX долара от други източници. Според неговата 2016 г. форма 990, CHRD получи 859,091 XNUMX щатски долара държавни субсидии през тази година.

Кое правителство е предоставило тези безвъзмездни средства, не е ясно. Grayzone не получи отговор на няколко искания за интервю по имейл, изпратени до мрежата на китайските защитници на правата на човека.

Изглежда обаче вероятно CHRD да получава финансиране от подкрепяното от правителството на САЩ Национално финансиране за демокрация (NED).

Претърсване на База данни за безвъзмездни средства на NED показва финансиране от 2014 и 2015 г. на обща стойност около половин милион долара за „подкрепа на работата на китайските защитници на правата на човека“. Не е ясно дали това е препратка към организацията, но описанието, придружаващо безвъзмездните средства, съвпада с това на CHRD.

CHRD използва своето щедро финансиране, за да осигури дарения на опозиционните активисти в Китай, финансирайки десетки върху десетки проекти в страната.

В своите данъчни форми CHRD изброява своите адрес като офис във Вашингтон, окръг Колумбия Human Rights Watch. HRW отдавна е критикувана за неговото въртяща се врата с правителството на САЩ и това е прекомерно непропорционален фокус за определени врагове на Вашингтон като Китай, Венецуела, Сирия и Русия.

Хюман Райтс Уоч не отговори на имейл от Grayzone, в който се пита за връзката му с CHRD.

Формулярите 990 на CHRD разкриват също, че бордът на организацията е „Кой кой е“ от изгнаните китайски антиправителствени активисти.

Председателят на групата е американският активист Су Сяоканг, който провъзгласи, че китайската общественост уж „иска САЩ да бдят над активистите и е разочарована, когато Вашингтон се провали“. Колега от САЩ, дисидент Тен Бяо е директор на CHRD, който саркастично се похвали как китайската комунистическа партия го нарече „реакционер"

Секретар на CHRD е американският академик Пери Линк, който го има построен негов обществен репутация относно приключването на академичната академия на китайското правителство „черен списък. " Линк свидетелства за САЩ Парламентарна комисия по външни работи през 2014 г., твърдейки, че китайското правителство заплашва академичната свобода в САЩ.

В своите показания в Конгреса секретарят на CHRD Линк настоява, че правителството на САЩ трябва да предприеме мерки срещу организацията на Конфуций на китайското правителство и вместо това да финансира собствени проамерикански програми на китайски език. Линк охарактеризира програмите на китайски език като потенциално американско оръжие срещу китайската комунистическа партия, твърдейки, че те могат „много вероятно да направят повече за притъпяване на напредъка на КЗК, отколкото самолетът [B-2 Spirit Bomber]“.

Това са някои от проамериканските, антикитайски правителствени фигури, които ръководят Мрежата на китайските правозащитници.

В противен случай има много малко обществено достъпна информация за CHRD. Изглежда, че до голяма степен е въображение на неговият международен директор, Рене Ся, опозиционен активист, който публично призова правителството на САЩ да наложи санкции относно китайските служители съгласно Закона на Магнитски.

ПОДКРЕПА ЗА „ЗАСТЪПНИКА НА НЕ НАСИЛИЕТО“, КОЙТО ОБИЧА ВОЙНИТЕ НА АМЕРИКА

Основателят на CHRD, Xia, беше силен поддръжник на затворения твърдодесен неоконсервативен китайски дисидент Лю Сяобо и тя агитира години за освобождаването му.

Архивирана версия на уебсайта на групата показва, че още 2010, CHRD активно се застъпваше от името на Liu, докато оприличаваше китайското правителство на нацистка Германия.

Докато Liu Xiaobo стана причина за знаменитост на западната либерална интелигенция, той беше твърд привърженик на колониализма, фен на най-пропитите с кръв американски военни кампании, и твърд либертарианец.

Както писателите Бари Саутман и Ян Хайронг съобщават в „Гардиън“ през 2010 г., Лиу ръководи многобройни десни организации, финансирани от правителството на САЩ, които се застъпват за масова приватизация и западния процес на Китай. Той също така изрази открито расистки възгледи срещу китайците. „Да избереш уестърнизацията означава да избереш да бъдеш човек“, настоя Лю, оплаквайки се, че традиционната китайска култура е направила населението му „мърляво, без гръбнаци и прецакано“.

Докато CHRD описва Лиу като „защитник на ненасилието“, той на практика се покланя на президента Джордж Буш-младши и категорично подкрепя незаконното нашествие в Ирак, водено от САЩ, както и войната в Афганистан. „Защитник на ненасилието“ Лиу дори беше фен на американските войни в Корея и Виетнам, които уби милиони цивилни.

CHRD последният доклад за Китай - този, цитиран от Ройтерс и други агенции, за да се даде вяра на твърденията за превъзпитателни лагери на Уйгур - допълнително подчертава връзките на организацията с Вашингтон и компрометираното безпристрастност.

НАЙ-ИЗТОЧНИЦИТЕ В ИСТОРИЯТА НА УИГУРСКИТЕ „ЛАГЕРИ“ СА СВЪРЗАНИ С ПРАВИТЕЛСТВОТО НА САЩ

Най-цитираният източник в доклада на CHRD, представляващ повече от една пета от 101 референции, е Радио Свободна Азия (RFA), информационна агенция, създадена от правителството на САЩ. Заедно с Voice of America, Radio Free Europe / Radio Liberty, Radio y Televisión Martí и Middle East Broadcasting Networks, Radio Free Asia се управлява от Управителния съвет на гуверньорите (BBG), федерална агенция на правителството на САЩ под надзора на Държавния департамент. Описвайки работата му като „жизненоважно за националните интереси на САЩ“, BBG първичен стандарт за излъчване трябва да бъде „в съответствие с общите външнополитически цели на Съединените щати“.

Почти пълната зависимост от източници, свързани с Вашингтон, е характерна за западните доклади за уйгурите мюсюлмани в Китай, и страната като цяло, която редовно съдържа сензационни заглавия и твърдения. В допълнение към CHRD и RFA, обичайно е докладите да цитират Световен уйгурски конгрес, организация финансиран от NED. На скорошно събитие в NED, редактор на Grayzone Интервюиран е Макс Блументал Председателят на Световния уйгурски конгрес Омер Канат, който се похвали с това, че предостави на западните медии много от претенциите на интернираните лагери.

Друг любим източник на информация за Китай за конгреса и основните медии е Фондация Джеймстаун, неоконсервативен мозъчен тръст, основан по време на разгара на Студената война от персонала на администрацията на Рейгън с подкрепата на тогавашния директор на ЦРУ Уилям Дж. Кейси. Сред бившите членове на борда на Джеймстаун са Дик Чейни и Збигнев Бжежински.

Последният инцидент с невярно докладване от Ройтерс е част от тенденцията на все по-враждебно, подобно на Студената война отразяване на Китай от западната преса, която съвпада с натиска на Вашингтон за конфликт с Пекин. В поредица от политически изявления администрацията на Тръмп многократно е идентифицирала „заплахата“, породена от „икономическо и военно възход“ на Китай, като министърът на отбраната Джеймс Матис заяви, че „Great Power състезание, а не тероризмът, сега е основният фокус на националната сигурност на САЩ. "

Тревожейки се за намаляващото си глобално господство, Съединените щати се опитват да предотвратят възхода на алтернативен възел на международната мощ. Дългогодишен компонент на американския империализъм е използването на привидно безпристрастни „групи на гражданското общество“ и „мозъчни тръстове“ за популяризиране на разкази в медиите, подкрепящи целите на външната политика на САЩ. Често под прикритието на „хуманитарна загриженост“, подобни истории имат за цел да предизвикат възмущението на обществото и да го въоръжат за напредване на имперските амбиции.

Тази изпитана във времето програма е в основата на засилващата се кампания срещу Китай и както демонстрира последният набор от фалшиви истории, корпоративните медии са нетърпеливи да играят заедно.

Източник: Проектът Grayzone

Запиши се
Известие за
guest
0 Коментари
Вградени отзиви
Вижте всички коментари
Антиимперия